Till de utflugna

Om du vill vara dig själv för en stund. Det är precis så vi vill se vårt kollektiv. En frizon när livet kryper lite för nära inpå. En varm famn för allt löst folk på drift.

Många har de varit som bidragit med sin närvaro för att göra Abriskollektivet till den smältdegel som den är idag. Denna blogg vill vi tillägna alla dessa själar. Abriskollektivister i exil. Till denna blogg kan de fly när längtan blir för stor eller energin sinar.

I första hand tänker vi på den nyligen utflugna Johan Haraldsson samt den snart utflugna Raymond Monner. Den ena bondpojk på äventyr i staterna, den andra ett lönnlöv som vänder hem. Två fullfjädrade familjemedlemmar ur Abriskollektivet som fattas oss redan.

Dessutom tillägnar vi bloggen de tidigare kollektivmedlemmar och tre vise männen Calle, Krille och Marcello. Och självklart alla de som blivit bitna av Abris-flugan.

Jag tror ni hajar. Ni skriver vad vi pysslar med och ni läser om ni inte har något bättre för er. Ett klassiskt bloggupplägg.

På återhörande.


På söndag lämnar vår egen CEO kollektivet och återvänder till Toronto.


I skrivande stund kuskar den yngste av kollektivets medlemmar runt i USA.

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tycker det är tråkigt att ni har glömt mig redan! Men visst, jag förstår...

2010-12-18 @ 16:47:28
Postat av: Abraham

Kollektivet glömmer ingen! Men nog förtjänar du mer än att vara en av alla de andra. Låt oss återgälda det i sinom tid.

2010-12-18 @ 20:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0