On the road!

Så var vi äntligen på väg! Runt 13.30 rullade Caravellen från Flen efter att ha utrustats med ett provisoriskt tanklock och fått en påfyllning av såväl luft som bränsle. Jag, Fredrik och fiskargubben sa adjö till Lina, Eskilstuna-Kurirens utsände i Flen, men tackade vänligt men bestämt nej till ett helsidesreportage. Vi är lite avogt inställda till kändisskapet. 
 
Dagarna innan avresan gjorde Fredrik än mer stordåd med bilen. Han snickrade ihop ett vackert bord, som i en handvändning blir till en utomordentlig säng. Dessutom sydde han finfina gardiner. Själv gjorde jag min sista jobbhelg innan semestern och bevakade Malma Marken för si så där 75:e gången. Det sista knäcket blev med den nästan otäckt sympatiske Kalle Moraeus. Bra punkt. När jag sedan anlände till Ekeby i Dunker hann jag med att delta i biltvätten och packandet. Fint så.
 
Nu sitter jag i sallongen med fötterna på bordet och författar detta inlägg medan Fredrik styr skutan med säker hand. Just i detta nu (kl 14.20) passerar vi Plura-land, Peking, min faders hem eller Norrköping om ni så vill. Vi har lagt ut några krokar och om någon nappar kanske vi får resesällskap på vägen. Gärna någon östgöte, det är vältaliga och rekorderliga människor.
 
Bortsett från korta pauser så ser det första längre stoppet ut att bli Halmstad. Om Fredriks ömma broder Andreas har tid att ta emot oss. Sedan är planen att rulla ner till Lomma. Där förväntar vi oss ett kungligt mottagande och en koselig kväll. 
 
Det e gött att vara på väg! 
 
Biltvätt i skymningen.
 

Fredrik visar prov på sykunskaper. 
 
Samtidigt fixar Greger till Beat This nästa hit.
 

Resultatet.
 
Och så ser gardinerna ut på plats. 70-talet here we come! 
 
Ett bord... 
 
...en säng.
 
Grymt häng i sallongen tillsammans med fiskargubben.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0