The Wire

En vajer. Eller en wire om du så vill. Ett gäng ihoptvinnade metalltrådar. Det är vad som just nu ligger mellan unge herr Fredrik och den något äldre David och en resa mot sydligare breddgrader. 
 
Nej föresten, vajern ligger inte alls mellan oss och resan, den ligger gömd. Det är det som gör att vi sliter vårt hår (jag gör det dock sparsamt med tanke på min semikala hjässa). Låt mig skingra molnen av oklarhet.
 
Vi har alltså köpt en finfin bil för ett kompispris. Då tillkommer en skvätt jobb. Det visste vi. Bromsar äro fixade. Den andra väsentliga delen som måste åtgärdas är att köpa en hastighetsmätarvajer. Någon sådan har vår fina Volkswagen Caravelle nämligen inte.
 
Här uppstår problemet. Det är helt uppenbart lika svårt att få tag på denna vajer som det är att få en intervju med Carl Bildt, hitta vegetarisk snabbmat i Flen eller finna en uns fotbollskultur i Örebro. Ett nästintill omöjligt uppdrag med andra ord.
 
Jag och Fredrik har ringt land och rike runt, vi har sökt på verkstäder, hos reservdelshandlare och på bilskrotar. Och jag har, så klart, rådfrågat min stackars allvetande bror sjuttioelva gånger. Vajern finns för överpris i Tyskland. Det är vad vår jakt har mynnat ut i. Och vi vill inte ha en tysk överprisvajer.
 
Resan hänger således på en skör tråd, bestående av ihoptvinnad metall. Kanske kan du hjälpa oss? Har du en hastighetsmätarvajer som passar till en Volswagen Caravelle från 1989 (artikellnummer: 251957803E) liggandes hemma på en hylla? Jag menar, någonstans måste de ju finnas. Inte bara i Tyskland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0